PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Efektivní vyučovací metody - OKNQ2Z115B
Anglický název: Effective learning strategies
Zajišťuje: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (06.06.2019)
V předmětu Efektivní vyučovací metody se studenti seznámí s klíčovými pojmy výuka, vyučování a učení, s vývojem pohledů na kvalitu a efektivitu ve vzdělávání, s konceptem přístupů učitele k vyučování - vyučovací styly. Součástí budou odkazy na efektivní výukové strategie identifikované metaanalýzami výzkumů v zahraničí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (07.02.2019)

Cílem předmětu Efektivní výukové strategie je, aby absolventi dokázali vysvětlit v čem spočívá efektivita výukových strategií a byli schopni plánovat a realizovat valstní výuku tak, aby byla efektivní.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (07.02.2019)

Holt, J. Jak se děti učí. Praha : 1996

Mareš, J. Učební styly žáků a studentů. Praha : Portál, 1998.

Starý, K. Diagnostika klíčových kompetencí žáků: 5. kompetence k učení. Praha : Raabe, 2007.

Byčkovský, P.; Kotásek, J. Nová teorie klasifikování cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie, Pedagogika, 2004, roč. 54, č.3, s.227-242.

Čáp, J., Mareš. J. Psychologie pro učitele, Praha : Portál, 2001, s. 385-391.

Fenstermacher, G. D., Soltis, J. F.  Vyučovací styly. Praha : Portál, 2008,

Kovařovic, J. Evaluace žáka IN: Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, Brno : Paido, 2004, 2. díl s. 414- 418

Marzano, J.R., Gaddy, B.B., Dean, C. What works in classroom instruction Aurora : MCREL,  2000.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (07.02.2019)

Vymezení pojmů: výuka x vyučování, strategie x metody, efektivita x kvalita

Vyučovací styly

Efektivní učení

Učební cyklus

Stanovování cílů

Výukové strategie

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (06.06.2019)

Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet bude udělen na základě písemné nebo ústní prezentace porozumění obsahu předmětu. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK