|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (22.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (22.01.2019)
Cílem předmětu je zvýšit informovanost studentů o způsobech hodnocení v současné české škole a motivovat je k používání široké škály metod hodnocení podporujících kvalitu výuky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (22.01.2019)
William, D., Leahyová, S. Zavádění formativního hodnocení. Praktické techniky pro základní a střední školy. EDULAB. Starý, K., Laufková, V. a kol. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. Hansen Čechová, B. (2009). Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál. Kolář, Z., & Šikulová, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada. Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. (2008). Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál. Košťálová, H., & Straková, J. (2008). Hodnocení. Důvěra, dialog, růst. Praha: SKAV. Kratochvílová, J. (2011). Systém hodnocení a sebehodnocení žáků. Brno: MSD. Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Stará, J. (Ed.) (2006) Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe. Andrášová, H. (Ed.) (2006) Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe. Looney, J. W. (2009). Assessment and Innovation in Education. OECD Education Working Papers. Dostupné z http://dx.doi.org/10.1787/222814543073 Lukášová, H. (Ed.). (2012). Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení.. Praha: Asociace waldorfských škol. Wiliam, D. (2011). Embedded formative assessment. Bloomington: Solution Tree Press. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (06.03.2022)
1. Školní hodnocení žáků a koncepce vzdělávání 2. Funkce školního hodnocení 3. Sumativní a formativní hodnocení 4. Metody formativního hodnocení ve výuce (výukové cíle, kritéria hodnocení, zpětná vazba – popisná zpětná vazba, práce s chybou, dotazování vedoucí k formativnímu hodnocení) 5. Autonomní hodnocení 6. Aktuální trendy v hodnocení žáků a doporučení pro praxi Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (09.02.2021)
Reflexe dosud používaných praktických postupů školního hodnocení v kontextu aktuálních trendů a potřeb žáků - na semináři Návrh na inovaci svých dosavadních postupů hodnocení, jejich využití ve své praxi a reflexe (akční výzkum) - na semináři Reflexe použitých postupů na posledním semináři, bližší informace na semináři |