PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Profesní rozvoj učitelů - OKNQ2Z111B
Anglický název: Professional Development of Teachers
Zajišťuje: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (31.10.2019)
Předmět Profesní rozvoj učitelů objasňuje konceptuální rámec celoživotního vzdělávání, prezentuje výsledky výzkumů v oblasti profesního rozvoje učitelů a hodnocení kvality práce učitelů.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (31.10.2019)

Cílem předmětu je vybavit studenty oboru školní pedagogika takovými znalostmi a dovednostmi, aby byli schopni monitorovat, organizovat a koordinovat profesní rozvoj svůj i svých kolegů na pracovišti.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (04.11.2021)

V případě, že bude z hygienických důvodů nemožné konat výuku prezenčně, bude výuka probíhat distančně skrze platformu  ZOOM v době rozvrhované výuky - vyučující zašle před výukou odkaz

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (31.10.2019)

Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál.

TALIS 2013. Národní zpráva. (2014). Praha: ČŠI.

TALIS 2013. Analytická zpráva. (2014). Praha: ČŠI.

Starý, K. (2014). Vybrané zahraniční programy hodnocení učitelů s využitím profesních standardů. Orbis Scholae, (3)3 Praha: Univerzita Karlova.

Starý, K. (2015). Učitelské profesní standardy v anglicky mluvících zemích a jejich místo v systému profesního rozvoje učitelů. In: Greger, D. (Ed.) Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy. Praha: UK PedF.

Starý, K., Dvořák, D., Greger, D. Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Praha: Karolinum.

Starý, K. a kol. (2008). Učitelé učitelů. Praha: Portál.

Chvál, M., Dvořák, D. Starý, K. Marková, K. (2008). Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů. Orbis scholae.(2)3  Praha: Univerzita Karlova.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (31.10.2019)
  1. Učení a vzdělávání 
  2. Učení a dospělí
  3. Nové pojetí DVU
  4. Akční výzkum (individuální učení)
  5. Učící se komunity (sociální učení)
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (31.10.2019)

Podmínkou zakončení předmětu obhajoba prezentace provedeného akčního plánu a jejího vyhodnocení včetně obrazové a písemné dokumentace formou reakcí na dotazy a poznámky ostatních studentů a vedoucího kurzu. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK