PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika pedagogiky - OKNQ2P105A
Anglický název: Didactics of Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Prerekvizity : OKNQ2P103A
Je záměnnost pro: OKNQ1P111A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (12.02.2018)
Předmět seznámí studenty se základními pedagogickými dokumenty pro výuku pedagogiky na různých typech vzdělávacích institucí. Ukazuje rozdílné přístupy ke koncipování projektů výuky pro různé věkové skupiny. Program předmětu se dále zaměřuje na problematiku funkčního využití aktivizujících metod ve výuce jednotlivých pedagogických disciplín.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (15.01.2019)

Studenti prokáží dovednost využít adekvátních aktivizujících metod při zpracování projektu výuky pro výbrané téma jedné z pedagogických disciplin.

Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (25.02.2021)

K výuce budou využity MOODLE, Skype a telefon.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (13.02.2018)

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vydání, Praha: Portál, 1996. 153 s. ISBN 80-7178-022-7

MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003.

PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vydání, Praha: Portál s r. o., 1998. 424 s. ISBN 80-7178-127-4

PAVLAČKOVÁ, M. Vybrané otázky z didaktiky pedagogiky. Olomouc : UP, 1990.

PETTY, G. Moderní vyučování. 1. vydání, Praha: Portál, 1996. 384 s. ISBN 80-7178-070-7

PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. 322 s. ISBN 80-85623-98-6

PRŮCHA, J. Pedagogické výzkumy a teorie na západě. Praha : UK, 1992.

PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8.

ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno : MU, 1994.

ŠVEC, V. Cvičení z didaktiky. Brno : MU, 1996.

VALIŠOVÁ, A., SINGULE, F., VALENTA, J. Didaktika pedagogiky. Praha : FF UK, SPN, 1990.

 

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (15.01.2019)

Prostudování dvou publikací k dané problematice dle vlastního výběru.

Na jednu z přečtených  publikací  zpracují studenti recenzi.

Zpracování projektu výuky pro výbrané téma jedné z pedagogických disciplin.

Konkrétní požadavky jsou zadány v MOODLE-

Aktivní účast na seminářích.

V případě neúčasti na seminářích bude další podmínkou pro získání zápočtu vědomostní test

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (13.02.2018)

·         analýzu základních pedagogických dokumentů pro výuku pedagogiky na SŠ a VOŠ;

·         specifika výuky jednotlivých pedagogických disciplín;

·         výběr adekvátních metod a forem výuky;

·         zpracování projektu výuky s využitím vybraných metod a forem;

·         prezentace projektu výuky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK