|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.01.2018)
Cílem kurzu je seznámit studenty s širšími historickými, společenskými a teoretickými východisky školní nekázně a rizikového chování dětí a mládeže. Dále je cílem kurzu seznámit studenty s paletou prostředků a strategií, které mohou být aplikovány při předcházení a řešení výchovných problémů ve školách.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.01.2018)
Bendl, S. (2004). Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. (Vyd. 1., 208 s.) Praha: Institut sociálních vztahů. Bendl, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole. (Aktualiz. a dopl. vyd., 260 s.) Praha: Triton. Bendl, S. (2011). Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. (1. vyd., 202 s.) Praha: Triton. Čapek, R. (2014). Odměny a tresty ve školní praxi: kázeňské strategie, zásady odměňování a trestání, hodnocení a klasifikace, podpora a motivace žáků (2. přepracované vydání). Praha: Grada. Kolář, M. (2005). Bolest šikanování: [cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách] (Vyd. 2.). Praha: Portál. Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. Martínek, Z. (2015). Agresivita a kriminalita školní mládeže (2., aktualizované a rozšířené vydání). Praha: Grada Publishing. Sprick, R. (2006). Discipline in the secondary classroom: A positive approach to behavior management. (2nd ed., 286 p.) San Francisco: Jossey-Bass.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (14.02.2018)
Kolokvium nad tématem zpracovaným v seminární práci (téma bude zadáno ve výuce). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (30.01.2018)
1) Definice nekázně a rizikového chování žáků, vybrané teorie. 2) Historie a současný stav nekázně ve školách. 3) Agresivita u dětí a obecné příčiny nekázně. 4) Analýza jednotlivých projevů školní nekázně. 5) Kázeňské prostředky a strategie. 6) Problematika řízení třídy.
|