PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Specifické poruchy učení - OKNPP13063
Anglický název: Specific Learning Disabilities
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Prerekvizity : OKNPP13101
Je záměnnost pro: OKNZ0Q118B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (09.03.2018)
Cílem kurzu je seznámit posluchače - studenty navazujícího magisterského studia učitelství pro ZŠ a SŠ s problematikou specifických vývojových poruch učení - od teoretických aspektů až k otázkám, které vstupují do zajištění vzdělávání žáků s těmito vývojovými obtížemi. Posluchači budou seznámeni s problematikou specifických vývojových poruch učení, přičemž bude zdůrazněn vývojový kontext SPU a chování. SPU jsou prezentovány jako problém současné kognitivně a psycholingvisticky orientované psychologie. Hlavní pozornost je věnována jednotlivým poruchám učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie) - bude popsán klinický obraz a principy diagnostiky jednotlivých poruch. Dále přístupy učitele v hodinách českého jazyka, cizích jazyků a v dalších předmětech, dále toleranci obtíží, hodnocení žáků s SPU a reedukačním metodám. Budou zhodnoceny formy vzdělávání žáků s SPUCH na 2. stupni ZŠ, systém státní i nestátní odborné péče o děti s poruchami učení a chování. Opomenuta nebude ani problematika integrace, současná legislativa upravující vzdělávání žáků s SPUCH a hlavní podmínka integrace - vypracování individuálního vzdělávacího programu pro žáka s SPUCH. Ke kurzu jsou k dispozici studijní opory. Heslo pro vstup do studijních opor je sdělováno studentům v rámci blokové výuky. https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2094#section-1
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (27.03.2018)

Výsledné hodnocení studenta v kurzu zahrnuje:

25% účast na blokové výuce 

25% výsledky testu základních znalostí

50%  kvalitu zpracování  seminární práce

Pro ukončení kurzu zpracovává student seminární práci a v rámci druhého výukového bloku píše krátký test základních znalostí. Nepřítomnost na blokovém výukovém setkání je student povinen omluvit.V případě nenaplněné účasti na blokových setkáních plní náhradní seminární úkol. Podorbnosti k náhradnímu plnění je možno získat dotazem u vyučující ( gabriela.malkova@pedf.cuni.cz), případně v Moodle ve studijních oporách (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2094#section-1)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK