PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Řízení vzdělávání ve znalostní společnosti - OKNMV31M09
Anglický název: Educational Management in Knowledge Society
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)
Předmět je koncipován jako diskurz o základním vymezení znalostní společnosti a současných paradigmatech oboru. Cílem je vytvoření podmínek pro získání kontextového náhledu na znalostní společnost, na postavení vzdělávání instituce a budou diskutovány možné postupy při řízení vzdělávání v takto chápané společnosti.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)

Kalous, J., Veselý, A. 2007. Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-2461-260-7.

Kaščák, Ondřej a Pupala, Branislav. 2012. Škola zlatých golierov. Vzdelávanie v ére neoliberalizmu. Praha : SLON, 2012. ISBN 978-80-7419-113-8.

Keller, J. a L. Tvrdý. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.

Liessmann, Konrad. 2011. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. [překl.] Jana Zoubková. XXI. století. Praha : Academia, 2011. ISBN 978-80-200-1677-5.

Munich, D., Protivínský, T.. Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012. Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, 2013.

Mužík, J. 2013b. Mýty, polopravdy a nepravdy kolem vzdělání a dalšího vzdělávání. In Veteška,

Průcha, J. 2014. Výzkum efektivnosti vzdělávání dospělých. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, roč. 4, č. 1, s. 8–22. ISSN 1804-526X.  

Průcha, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4.

Trojan, Václav, a další. 2015. Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky. Praha : PedF UK, 2015. ISBN 978-80-7290-867-7.

Trojan, Václav, a další. 2016. Přístupy k efektivitě z pohledu managementu vzdělávání. Praha : PedF UK, 2016. ISBN 978-80-7290-897-4.

Veselý, Arnošt. 2013. Vzdělávací reforma v Ontariu: kritické shrnutí a inspirace pro vzdělávací politiku v ČR. Orbis scholae. 2013, stránky 11-28.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)

1.       Úvod do předmětu, vymezení pole

2.       Znalostní společnosti, koncept, užívaná terminologie

3.       Megatrendy a jejich vliv na současný český kontext

4.       Aktéři vzdělávací politiky

5.       Efektivnost ve vzdělávání

6.       Změny paradigmatu vzdělávání, demokratizační a masifikační procesy

7.       Vzdělávací systém a jeho evaluace, audit systému

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)

Seminární práce - Trendy vývoje vzdělávání v konkrétním segmentu systému vzdělávání, bude upřesněno během prezenční výuky

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK