PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika matematiky pro jednoobor - OKNM4M0V4C
Anglický název: Mathematics education - research results
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: STEHLIKO (10.09.2019)
Cílem předmětu je v návaznosti na poznatky získané v předmětu Didaktika matematiky 1 a Classic works of mathematics education dále rozvinout povědomí studentů o principech účinné výuky matematiky a seznámit je s kvalitními výzkumy (včetně zahraničních) v této oblasti.
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (10.09.2019)

VONDROVÁ, N. Didaktika matematiky pro učitele jako prostředek na zvládání kritických míst matematiky. Praha: PedF UK. 2019.

VONDROVÁ, N., RENDL, M., HAVLÍČKOVÁ, R., HŘÍBKOVÁ, L., PÁCHOVÁ, A., ŽALSKÁ, J. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2015.

RENDL, M., VONDROVÁ, N., HŘÍBKOVÁ, L., JIROTKOVÁ, D., KLOBOUČKOVÁ, J., KVASZ, L., PÁCHOVÁ, A., PAVELKOVÁ, I., SMETÁČKOVÁ, I., TAUCHMANOVÁ, E., ŽALSKÁ, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013.

HEJNÝ, M. Cíle vyučování matematice. Učitel matematiky, 2019, 27(3), 159-167.

KUŘINA, F. Metody a cíle vyučování matematice. Učitel matematiky, 2019, 27(3), 168-178.

CLEMENTS, M. A., BISHOP, A. J., KEITEL, Ch., KILPATRICK, J., LEUNG, F. K. S. (Eds.). Third International Handbook of Mathematics Education. New York: Springer, 2013.

DWECK, C. S. Mindset. How you can fulfil your potential. London, UK: Robinson, 2006.

WATSON, A., JONES, K., PRATT, D. Key ideas in teaching mathematics. Resarch-based guidance for ages 9-19. Oxford, UK: Oxford University Press, 2013.

Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (10.09.2019)

Pojetí kvality výuky z hlediska obecné didaktiky i didaktiky matematiky

Jak dosáhnout porozumění v matematice prostřednictvím výběru úloh a jejich implementace (např. prezentace a porovnávání různých řešitelských strategií, porovnávání příkladů a protipříkladů) i aktivit, při nichž žáci vynakládají intelektuální úsilí (poskytnutí vzoru, produktivní selhání a oddalování učitelovy pomoci, objevování jako příprava na učení).

Chyby ve výuce matematiky a učení se z chyb.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK