PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Speciální pedagogika - OKND3S042A
Anglický název: Special Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Kurz je zaměřen na problematiku lidí se zdravotním znevýhodněním (postižením). Tito žáci, dospělí jsou přirozenou součástí společnosti. Jeví tedy zájem o kulturně historické poznání. Cílem kurzu je objasnit studentům specifika vnímání, komunikace těchto osob. Současně je nutno upozornit na bariéry (sociální, komunikační i architektonické) a jejich případné odstraňování. Ve společném prostoru je možno podporovat ideu humanity a lidství. 1. Kulturně historický vývoj péče o osoby se zdravotním postižením po současnost; 2. Jednotlivé cílové skupiny osob se zdravotním postižením; 3. Specifika kognitivních procesů, paměti, učení osob se zrakovým, sluchovým, tělesným, mentálním postižením a poruchou autistického spektra; 4. Zpřístupnění kulturně historického prostředí výše uvedeným skupinám; 5. Bariéry: architektonické, sociální, komunikační, edukační; 6. Komunikační strategie s osobami s jednotlivými druhy znevýhodnění
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)

Cílem kurzu je objasnit studentům specifika vnímání, komunikace těchto osob. Současně je nutno upozornit na bariéry (sociální, komunikační i architektonické) a jejich případné odstraňování.  Ve společném prostoru je možno podporovat ideu humanity a lidství.

Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)

Výuka bude probíhat dle rozvrhu on-line v prostředí MS Teams.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)

Povinná literatura:

LECHTA,V. ed. Inkluzivní pedagogika, Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.

 

Doporučená literatura:

MUŽÁKOVÁ, M. Byly to naše děti. O fenoménu lásky a sounáležitosti k rodičům. Praha: Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 9788072908745.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK