PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Drama diversa I - OKND3D012B
Anglický název: Drama diversa
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Věra Brožová, Ph.D.
MgA. Jiří Rezek
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
Kurz seznámí studenty s možností aplikace principů, cílů a obsahu dramatické výchovy do světa muzejní, galerijní a památkové edukace. Kurz nabídne difuzi metod dramatické výchovy, kterou lze využít při tvůrčí interpretaci kulturních objektů. Studenti si osvojí znalosti, dovednosti, hodnoty, postoje i didaktické návyky, jež přispívají k interpretaci kulturního dědictví, tak, aby edukační transmise vedla k hlubšímu vnímání umění a památek. Kurz pomocí metod zážitkové a zkušenostní pedagogiky studentům umožní, aby se naučili na kulturní objekty nahlížet skrze příběh, hru a dramatično. Také proto je výuka realizována formou souvislých časových bloků přímo v prostředí paměťových a památkových institucí a absolvence kurzu předpokládá aktivní participaci studentů. Po skončení kurzu budou studenti vědět, jak využívat prvků divadla a dramatické výchovy ke komunikaci s účastníky edukačních programů, podporovat analýzu a srovnávání kulturních zážitků s vlastními postoji, nebo jak tvůrčím způsobem formulovat názory a reflexi pocitů z návštěvy muzea, galerie či památky.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)

Prostřednictvím metod zážitkové a zkušenostní pedagogiky kurz umožní studentům, aby se naučili na kulturní objekty nahlížet prostřednictvím  příběhu, hry a dramatična

Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)
výuka v podzimním semestru proběhne ve všech termínech na fakultě, návštěvy objektů se uskuteční na jaře.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (16.11.2021)

Povinná literatura:

VALENTA J., Metody dramatické výchovy, Praha: Portál 2004, ISBN 978-80-247-1865-1.

MACHKOVÁ E., Didaktika dramatické výchovy, Praha: AMU, ISBN 80-7331-021-X.

 

Doporučená literatura:

Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní

       informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. 156 stran. ISBN 978-80-7068-298-2.

Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní

       informační a poradenské středis 2 sv. (281, 303 s.). ISBN 978-80-7290-498-3.

U lrychová, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. 2. vydání. Praha:

      Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2016. 103 s. ISBN 978-80-7331-408-8.

Vybíral, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let: (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum, 1996. 48 s.

 

 

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)

Vypracování osnovy metodiky s využitím dramatické výchovy, s cílem interpretovat vybraný památkový objekt.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (19.10.2021)

Sylabus

Blok I. (8 hodiny, jednodenní bloková výuka)

  • Východiska dramatické výchovy. Interdisciplinární charakter dramatické výchovy. Prolínání dramatické výchovy s muzejní, galerijní a památkovou edukací.

Blok II. (8 hodiny, jednodenní bloková výuka)

  • Druhy interpretace objektů kulturního dědictví. Tematické oblasti a cíle. Stavba programu založeného na uměleckém vnímání objektu kulturního dědictví s využitím metod dramatické výchovy.

Blok III. 18 hodin (jednodenní bloková výuka)

  • Realizace programu na vybraném památkovém objektu, jeho ověřování a reflexe. Didaktická a metodická evaluace.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK