PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe z biologie na ZŠ s reflexí - OKNB4B023A
Anglický název: Biology Teacher Training with Reflection (ISCED 2)
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (21.09.2019)
Obsahem kurzu je praxe na druhém stupni základní školy, kde student přebírá krátkodobě úvazek za kmenového učitele a působí jako učitel přírodopisu. Praxe začíná 8mi náslechovými hodinami, kdy student hospituje u přiděleného učitele. Z náslechových hodin zpracuje písemnou reflexi dle zadání. Poté sám odučí 12 vyučovacích hodin. Na hodiny zpracuje písemné přípravy dle zadání. Jedna z odučených hodin bude hospitována pracovníkem katedry, pracovník katedry provede se studentem reflexi. Kurz bude zakončen závěrečnou reflexí s katedrovým garantem praxe. Obsah kurzu: 1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. praxe – každý student individuálně, 3. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 4. závěrečný reflektivní seminář.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.08.2019)

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.

Jak být dobrý učitel?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-39-8.

Problémy se třídou?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012.ISBN 978-80-87553-40-4.

Řezníček, J., Rusek, M. DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha, UK, PedF, 2014. ISBN 978-80-7290-794-6.

VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ

MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe: studium: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ ; kurz: Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4.

FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vydání 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-262-0043-7.

CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-7367-650-6.

Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (21.09.2019)

MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7811

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK