PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Náslechová praxe v oboru biologie - OKNB4B013A
Anglický název: Classroom Observation in Biology
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.08.2019)
Kurz je zaměřen na rozvíjení schopnosti studentů všímat si výukové reality a na zprostředkování přímé zkušenosti se školním prostředím. Studenti absolvují 6 hodin přímých náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ (např. vyučovací hodina, laboratorní cvičení, exkurze). Na základě náslechů a vlastních záznamů zpracují tematicky orientované reflexe, při kterých je kladen důraz na sledování didaktických aktivit, metod výuky, zapojování žáků do výuky, hodnocení žáků učiteli, sledování silných a slabých stránek výuky. Studenti tak mají možnost z pozice pozorovatele nahlédnout do prostředí reálné výuky přírodopisu/biologie, která jim může být v mnoha ohledech inspirací a přínosem v jejich budoucí praxi. Obsah kurzu: 1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. přímé náslechy výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ – každý student individuálně, 3. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 4. závěrečný reflektivní seminář.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.08.2019)

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

Janík, T. et al. Kvalita ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2013.

Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.

Pavlasová, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf

Zormanová, L. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.

Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z:  http://audiovideo.rvp.cz/

Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (21.09.2019)

MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7941

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK