PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika - školní a komunitní projekty - OKN2317027
Anglický název: Didactics - School and Community Projects
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: 40
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKNY2P110A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Prerekvizity : OKN2317019
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (23.02.2018)
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro oblast komplexně pojaté podpory zdraví. Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro děti a mládež v rámci celoškolních a komunitních projektů. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s mládeží v oblasti podpory zdraví a prevence projevů rizikového chování. Předmět propojuje znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (18.02.2021)

Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro tvorbu školních a komunitních projektů v oblasti výchovy ke zdraví a bezpečí na školách. Cílem předmětu je propojit znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy pro tvotbu celoškolní strategie  podpory zdraví.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (18.02.2021)

HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3

KOVAŘÍKOVÁ,M.;MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí,Praha: Pedf UK,2020 s.182  ISBN 978-80-7603-142-5

MARÁDOVÁ, E. Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6. - 9. ročník základní školy. Praha : Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4

Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61). Dostupné na http://www.msmt.cz/socialni-programy/strategie-prevence-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a

Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm

VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2

Komunitní programy:

Škola podporující zdraví

Zdravé pracoviště

Bezpečná komunita

Zdravé město

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
active participation in lessons
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (18.02.2021)

 

1. Implementace podpory zdraví a průřezových témat do školního kurikula na základních a středních školách.

2. Základní východiska a obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast zdravotně a sociálně preventivní v úrovni ZŠ a SŠ i na mezirezortní bázi v regionu.

3. Zdroje pro výuku podle tamatických oblastí VKZ a jejich použití ve výuce.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (18.02.2021)

Aktivní účast v seminářích.

Vypracování oborového portfolia podle zadané struktury.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK