PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Metody řešení úloh středoškolské matematiky - OKN1310N02
Anglický název: Problem solving for secondary mathematics
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Záměnnost : ON1310N002
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ZALSKAJ (16.11.2012)
V rámci tohoto kurzu studenti řeší, analyzují a diskutují řešení úloh zahrnujících témata SŠ matematiky. Tyto úlohy jsou zvláště vybrány tak, aby zahrovaly několik matematických konceptů a/nebo poskytovaly několik možných strategií k řešení. Grafické, algebraické a empirické strategie jsou diskutovány z hlediska efektivity a diferenciace studentů (žáků). Studenti se také seznamují s obsahem a řešeními úloh státních standardních testů (např. maturity).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: ZALSKAJ (16.11.2012)

Cílem předmětu je prakticky seznámit studenty s problematikou řešení úloh zaměřených na témata SŠ matematiky.

Kurz je zaměřen zvláště na úlohy s matematicky bohatým obsahem a/nebo s možností několika řešitelských strategií.

 

 

 

 

Metody výuky
Poslední úprava: ZALSKAJ (16.11.2012)

Práce na semináři, samostatná příprava na seminář (dle pokynů vyučujících).

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: ZALSKAJ (16.11.2012)

Prezentace dvou "bohatých" úloh na úrovni středoškolské M, které nabízejí možnost řešení více strategiemi (metodami) nebo za pomocí více matematických konceptů (třeba podobnosti trojúhelníků a grafu funkce).

Identifikace těchto strategií a konceptů a analýza z hlediska jak matematických znalosti, tak řešitelských dovedností.

Účast na seminářích.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK