|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.02.2022)
Cílem předmětu je u studentů rozvinout znalosti a dovednosti potřebné pro systémový přistup k realizaci diagnostiky a intervence u dětí předškolního věku a poskytování poradenství rodičům a spolupracujícím pedagogickým pracovníkům. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (31.01.2022)
HOSKOVCOVÁ, Simona a Lucie SUCHOCHLEBOVÁ RYNTOVÁ. Výchova k psychické odolnosti dítěte: silní pro život. Praha: Grada, 2009. Pro rodiče. ISBN 9788024722061. LIPNICKÁ, Milena. Poradenská činnost učitele v mateřské škole. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1179-2. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5. SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0. VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.02.2022)
Předmět bude vyučován prezenčně, v odůvodněných případech prostřednictvím on-line výuky v MS Teams. Učební opory budou poskytnuty v Moodle. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (27.01.2023)
Plánování, aplikace a vyhodnocování podpůrných opatření 1. stupně Poskytování podpůrných opatření 2. až 5. stupně Podpora wellbeingu a management chování dětí Identifikace ohrožených dětí Vývojové škály (Gesellova škála, škál Bayleyové) Diagnostika a podpora rozvoje motoriky (hrubá motorika, dynamická a statická rovnováha, jemná motorika, senzomotorika, grafomotorika) Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání (rozlišování figury a pozadí, zraková diferenciace tvarů, zraková paměť, vnímání časového sledu zrakových informací) Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání (rozlišování figury a pozadí, sluchová diferenciace zvuků a hlásek, sluchová paměť, vnímání časového sledu sluchových informací) Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace a laterality Diagnostika a podpora rozvoje komunikačních schopností Screeningová diagnostika PAS Diagnostika školní zralosti |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (27.01.2023)
Administrace vybraného diagnostického materiálu s dítětem předškolního věku Zpracování jednoho z následujících výstupů: - návrh aplikace podpůrných opatření pro vybrané dítě se SVP na období tří měsíců - návrh intervence pro třídu zaměřenou na rozvoj vybraných funkcí/dovedností na období tří měsíců - návrh intervence zaměřené na podporu očekávaného chování dětí |