PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k pedagogické praxi - OKN03N306A
Anglický název: Seminar to the practice
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Obsahem semináře bude reflektovaná pedagogická praxe, výměna zkušeností z oblasti pedagogické praxe, diskuze nad aktuálními problémy (školní a třídní vzdělávací program, evaluace atd.).
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Cílem předmětu je propojit teoretické znalosti studenta s praxí. Student dokáže reflektovat svou praxi, odborně reagovat na aktuální problémy a poskytovat zpetnou vazbu kolegům studentům. 
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

Časová zátěž (3 kredity):
- přímá výuka na semináři: 6 hodin
- práce na úkolech ve vlastní pedagogické praxi: 20 hodin
- práce na úkolech v Moodlee: 29 hodin
- příprava na prezentaci vlastní praxe: 20 hodin

 

Vážené studentky, vážení studenti, 

Na úvodním setkání budou studenti seznámeni s dílčími úkoly, které je třeba splnit v prostředí Moodle před druhým setkáním, kde budou dílčí úkoly prezentovány a společně reflektovány. 

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0.

MERTIN V, GILLERNOVÁ I. Psychologie pro učitelky mateřské školy.  Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X.

KOŽELUHOVÁ Eva et aL. Na cestě ke kompetentnímu učiteli. 2023. ISBN ISBN 978-80-261-1163-4

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2018.

SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6.

SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7

SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013.

ŠKARDOVÁ, M. Plánujeme spolu: Průvodce plánováním s respektem k potřebám každého dítěte v MŠ. Step by Step ČR. 2020. ISBN 978-80-907802-1-7

ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

Témata:

1.) Školní vzdělávací programy

2.) Restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení

3.) Aplikace teoretických znalostí do pedagogické praxe do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.)

4.) Příprava, realizace a evaluace vzdělávací činnosti v mateřské škole

5.) Sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch).

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle

2) Aktivní účast na semináři s prezencí.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8862 (heslo pro hosta je akreditacePPV2020).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK