|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (21.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (14.04.2021)
Studenti budou studovat literaturu vztahující se k tématům kurzu (rodina, dítě, cíle, obsahy a podmínky v RVP PV apod.). V Moodle budou plnit interaktivní úkoly mezi jednotlivými setkáními. Budou pracovat ve skupinách či dvojicích na úkolech umožňujících propojení teorie a jejich dosavadních zkušeností z praxe. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (14.04.2021)
DEWEY, J. Americká pragmatická pedagogika. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04 20715-4. ČAPKOVÁ, D. Dějiny teorie a praxe výchovy dětí předškolního věku do konce 18. století. Praha: SPN, 1980. HEJLOVÁ, H., OPRAVILOVÁ, E., UHLÍŘOVÁ, J., BRAVENÁ, N. Nahlížení do světa dětí. Praha: UK v Praze-Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-640-6. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5. JANÍK, T. Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení. Pedagogická orientace, roč. 23, 2013, č. 5, s.634-663. ISSN 1211-4669. KOŤÁTKOVÁ, S. Jak se mateřských škol dotýkaly transformační a kutikulární změny. Pedagogická orientace, roč. 24, 2014, č. 4, s. 583-598. ISSN 1211-4669. LENDEROVÁ, M., RÝDL, K. Radostné dětství?: dítě v Čechách devatenáctého století. Praha: Paseka, 2006. ISBN 80-7185-647-9. MIŠURCOVÁ, V. Dějiny teorie a praxe výchovy dětí předškolního věku v 19.a20. století. Praha: SPN, 1980. OPRAVILOVÁ, E., UHLÍŘOVÁ, J. Příběhy české mateřské školy: vývoj a proměny předškolní výchovy. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-7290-945-2. RÝDL, K., ŠMELOVÁ, E. Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869-2011). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3033-1. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (11.09.2021)
Témata: 1.) Proměny pojetí výchovy dítěte předškolního věku. 2.) Reformní pedagogiky a její východiska pro vznik alternativních koncepcí a programů. 3.) Osnovy a programy pro mateřské školy vzniklé před rokem 1990. 4.) Transformační proměny a školská reforma. 5.) Osobnostně orientovaný model předškolního vzdělávání, jeho východiska. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (12.09.2021)
Podmínky pro zápočet: min.80% docházka a skupinová rozprava nad probíranou látkou |