PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická psychologie - OKN01Q121A
Anglický název: Educational Psychology
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKN03Q302A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Prerekvizity : OKN01Q107A
Záměnnost : OPN01Q121A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (18.09.2018)
Cílem kurzu je seznámit se s pedagogickou psychologií jako aplikovanou psychologickou disciplínou, která poskytuje množství užitečných konceptů a teorií pro lepší porozumění školní praxi. V kurzu budou probírána zejména následující témata: 1. Učitelská profese 2. Socializace - rodinná a školní 3. Školní zralost a připravenost 4. Typy učení
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (02.06.2019)

Cílem kurzu je základní seznámení s nejnovějšími poznatky o psychologických zákonitostech učení, výuky a vyučování. Kurz by měl pomáhat v porozumění: 1. procesu (a průběhu) učení, 2. žákovi v kontextu učební situace 3. sobě jako pedagogovi, který reflektuje svoji pedagogickou činnost Po absolvování kurzu je student schopen: 1. aplikovat teoretické psychologické principy do vyučování chemie 2. vytvářet podmínky pro efektivní učení a vyučování 3. analyzovat příčiny studijního neúspěchu

Deskriptory - český znakový jazyk
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (13.09.2021)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 75 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Závěrečná práce 8 hodin, příprava na zápočet 10 hodin.

Pokud budou zavedena mimořádná opatřená, přesune se předmět do online prostředá platformy Zoom. 

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (02.06.2019)

MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, s.r.o. 2013. ISBN: 978-80-262-0174-8

JEDLIČKA, Richard a KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha, Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0586-1

PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. 2012.

SLAVIN, Robert. Educational Psychology: Theory and Practice, 12th Edition, Pearson. 2018.

 

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (13.09.2021)

Kurz je ukončen zkouškou, která bude mít formu písemného testu. Test bude zahrnovat témata z přednášek a literatury, která bude zadána jako samostudium.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (18.09.2018)

Kurz je ukončen zkouškou, která bude mít formu písemného testu. Test bude zahrnovat témata z přednášek literatury, která bude zadána jako samostudium.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK