Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.01.2019)
Předmět „Informačně technologická elementaristika II“ navazuje na teoreticky a prakticky orientovaný obsah předmětu „Informačně technologická elementaristika I“ a zaměřuje se do oblasti praktických dovedností a možností využití prostředků digitálních technologií v předškolním vzdělávání. Cílem předmětu je rozvinout kompetence studentů aplikovat příslušné technické prostředky při utváření technicky orientovaného tvůrčího myšlení dětí, utváření základů jejich digitálních kompetencí a schopností komunikovat s použitím digitálních technologií. Tematicky se předmět zaměřuje na využívání interaktivních tabulí či koberců, tabletů, programovatelných stavebnic a programovatelných hraček včetně příslušející softwarové podpory a schopnost evaluovat, aplikovat či vytvářet příslušné digitální objekty.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.01.2019)
The subject follows theoretically on subject Informatical and Technological Elementary I. and focused on practical skills and possibilitiesof using digital technologies in pre-school education. The major aim is to prepare students´competancies to apply technical means, like robotic toys, programmable kits and tablets including the software support, as well as the ability to evaluate, apply and create for develop of algorithmic thinking and computional thinking in pre-school learning.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.01.2019)
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER
Press, 2009, x, ISBN 0864318170.
CATLIN, D. The principles of Educational Robotic Applications (ERA): a framework for understanding and
developing educational robots and their activities. Paris : 2010.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80- 7290-577- 5.
Hlavní materiály a podklady budou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.01.2019)
aktivní práce v seminářích
příprava didaktických materiálů pro práci s žáky v MŠ v rámci probíraných témat
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (07.01.2019)
praktická práce s robotickými stavebnicemi a hračkami (pro rozvoj algoritmického myšlení u děti v MŠ)
praktická práce s mobilními dotykovými zařízeními při rozvíjení informační pregramotnosti u dětí v MŠ
praktická práce s interaktivními zařízeními se zaměřením na tvorbu didaktických materiálů pro práci s dětmi v MŠ