Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.
Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Students will gain competency in planning, realisation, reflection and assessment of drama education in primary and pre-school facilities, deepen the competence to self-reflection.
The basic means of gaining these competences is practice, its theoretical reflection and its connection with the course of Theory and Didactics of Dramatic Education.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Povinná literatura:
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9.
MACHKOVÁ, E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU 2004, 223 stran. ISBN 80-7331-021-X.
MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4,
6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/.
7/ Realizace strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. / inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Syllabus of the course:
1. Introduction to the given issue, distribution of students to faculty teachers, introduction of students with requirements for obtaining KZ
2. Attentions of faculty teacher
3. Implementation of a lesson based on the current issue, topic, class / school trip, social relations, class life
4. Implementation of a lesson based on the currently taught subject and expected outcomes / cooperation with the teacher / teacher
5. Realisation of lesson inspired by literary text / fairy tale, reputation, short story, poetry, fable
6. Realisation of a lesson in which the dramatic education will be connected with other aesthetic-educational subjects (VV, HV, pohybová)
7. Structured drama realization - realized with regard to the possibilities and experience of the given age category of children
8. inspiration: historical theme, literary text, social relations, etc.