|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
Další zdokonalování techniky hry na nástroj, rozšíření přednesového i písňového repertoáru a pokračující práce na rozvoji improvizačních dovedností. Výběr a studium nástrojového repertoáru je dán individuálním studijním plánem. |
|
||
Poslední úprava: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (06.09.2023)
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na výuku-studium repertoáru a rozvoj improvizačních dovedností 20 hodin Práce se studijními materiály 5 hodin Plnění předmětu Příprava na zápočet 5 hodin |
|
||
Poslední úprava: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (21.04.2019)
Povinná literatura: PECHÁČEK, S. Hra písní na klavír. Praha: Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 1999. 76 s. ISBN 80-86039-96-X. HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek. Praha: Edit, 1991. ISBN 80 - 9001 -77- 0. Nástrojový repertoár dle technické vyspělosti studenta. Doporučená literatura: PRŮŠOVÁ, Z., JANŽUROVÁ, Z.: S písničkou u klavíru. Praha: Supraphon, 1985 MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace: pro děti předškolního věku a žáky 1.-3. ročníku LŠU. Praha: Panton, 1983. JENČKOVÁ, E. Výběr klavírních skladeb pro 1.-4.ročník studia učitelství Hv na 1. st. ZŠ. Praha: SPN 1990. 226 stran. ISBN 80-7066-328-6. JUZLOVÁ, V. Průpravná technická cvičení pro transpozici a doprovody lidových písní. Praha: SPN 1973.110 stran. TICHÁ, A.; ŠIMANOVSKÝ, Z. Lidové písničky jejich dramatizace. Praha: Portál 2000. IBSN 80-7178-915-1. HURNÍK, L.; LIŠKOVÁ, M. Učebnice hudební výchovy 1.-5. ročník. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-028-5. VLASÁKOVÁ, A. Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: AMU, 2003. ISBN 80-7331-005-8. ŠIMKOVÁ, L. Organická klavírní hra. České Budějovice: Kopp, 2004. ISBN 80-7232-238-3. NEJGAUZ, G. O umění klavírní hry. Praha: SPN 1983. SÝKORA, V. J.Dějiny klavírního umění. Praha: Panton 1973. Klavírní literatura z období baroka a 20. století.Audio a video nahrávky. Zpěvníky. Učebnice hudební výchovy pro 1. – 9. ročník. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
Hra vybraného repertoráru, s důrazem na skladby z období baroka a 20. století, přehrávka na konci semestru, student předvede nastudovaný repertoár a hru minimálně 5 písní (lidových či umělých) s použitím kadencí a stylizací, která odpovídá vybraným písním.
|
|
||
Poslední úprava: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (24.08.2019)
přímá výuka 6 h, samostatná práce 21 h, příprava na zápočet 3 h Nastudování skladeb z období baroka a 20. století. V oblasti improvizace doprovodu se prohlubuje schopnost používání hlavních i vedlejších kvintakordů, mimotonálních dominant a tonálního vybočení a různé typy stylizace klavírních doprovodů. Transpozice písní pro možnosti interpretace ve vyšší a nižší hlasové poloze V klavírní hře se procvičuje současný zpěv a hra písně na nástroj. Lekce 1 - student si vytvoří při konzultacích s pedagogem individuální studijní plán na celý akademický rok, zahrnující výběr přednesových skladeb a časový harmonogram jejich nastudování v souladu s výstupnímu podmínkami předmětu. Lekce 2 – 11 - studium cvičení k technickému zdokonalení, přednesových skladeb (v tomto semestru povinně skladby období baroka a 20: století) a improvizačních dovedností (základní kadence s použitím D7, seznamování s použitím vedlejších kvintakordů, tonální vybočení, transpozice a stylizace, jednoduché předehry a dohry). Meritem výuky je opět studium písní s improvizovaným doprovodem a vytváření jejich portfolia pro praxi. Práce v návaznosti na průběžnou, pravidelnou přípravu studenta v souladu s jeho možnostmi a zkušenostmi. Lekce 12 - interní zápočtová přehrávka. |