Poslední úprava: Mgr. David Janda, Ph.D. (22.09.2020)
Cílem předmětu je prakticky seznámit studenty s problematikou řešení úloh zaměřených na témata SŠ matematiky. Kurz je zaměřen zvláště na úlohy s matematicky bohatým obsahem a/nebo s možností několika řešitelských strategií.
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
The aim of the course is to acquaint students with problem solving at the level of secondary mathematics. The course is particularly focused on tasks with mathematically rich content and / or the possibility of several solving strategies.
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
Zhouf, J.: Písemné maturitní zkoušky do gymnaziálních tříd se zaměřením na matematiku, PedF UK Praha, 2014
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. David Janda, Ph.D. (22.09.2020)
Práce na semináři, samostatná příprava na seminář (dle pokynů vyučujících).
Případná distanční výuka bude probíhat formou online setkání pomocí MS Teams a LMS Moodle a případných online konzultací. Konání výuky bude nahlášeno alespoň dva dny předem e-mailem a bude odpovídat původnímu prezenčnímu rozvrhu (pokud to bude možné a pokud nebude dohodnuto jinak).
Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
V rámci tohoto kurzu studenti řeší, analyzují a diskutují řešení úloh zahrnujících témata SŠ matematiky. Tyto úlohy jsou zvláště vybrány tak, aby zahrnovaly několik matematických konceptů a/nebo poskytovaly několik možných strategií k řešení. Grafické, algebraické a empirické strategie jsou diskutovány z hlediska efektivity a diferenciace studentů (žáků). Studenti se také seznamují s obsahem a řešeními úloh státních standardních testů (např. maturity).
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: STEHLIKO (24.09.2018)
Každému účastníkovi kurzu budou pro každý seminář přiděleny konkrétní úlohy k řešení v rámci domácí přípravy. Pro získání zápočtu bude potřeba:
aktivně se účastnit seminářů,
odevzdat řešení přidělených úloh pomocí kurzu v Moodlu,
po případném vyzvání s porozuměním prezentovat řešení každé z přidělených úloh.
V případě neúspěchu při řešení úlohy je student povinen prokázat snahu o vyřešení a smysluplně prezentovat rozbor zadání úlohy a klíčové otázky.