PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Orientační praxe ve škole - OKBZ0P108B
Anglický název: Orientation practice at school
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (200)
letní:neurčen / neurčen (200)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (04.09.2021)
V průběhu semestru studenti navštíví různá zařízení: základní školu - 1. a 2. stupeň, různé typy středních škol a seznámí se s reálnými podmínkami pedagogické praxe. Při návštěvách škol a vyučovacích hodin si studenti pořizují písemné záznamy o průběhu praxe. Praxe je zakončena reflexním seminářem. S podrobnostmi o průběhu praxe a s konkrétními metodickými pokyny budou studenti seznámeni garantem praxí před jejím zahájením. O konkrétních podmínkách je možné se informovat u garanta/učitele paralelní skupiny.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (04.09.2021)

Cílem tohoto předmětu je podpořit zájem studentů o učitelské obory a motivovat je k dalšímu vzdělávání, vč. pokračování v magisterském studiu zaměřeném na přípravu učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů na ZŠ a SŠ. 

Studenti navštíví tři různá školní zařízení. V seminární práci pak uvedou jejich charakteristiku, srovnají je  a provedou samostatnou úvahu - reflexe nad smyslem a náplní jejich činnosti.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (05.01.2022)

Pokyny k průběhu praxí v případě distanční formy výuky

V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu v prostředí MS Teams (jedná se o úvodní seminář). Konkrétní odkaz/kód bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou - emaily zasílané přes SIS. Prosím, sledujte si fakultní poštu!

Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Přihlašovací údaje dostanou studenti v dostatečném předstihu před prvním setkáním.

Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (04.09.2021)

ŠVP ZŠ a vybraných středních škol

- Charakteristika obsahového zaměření školských zařízení dostupná na jejich webových stránkách

Musilová, M. Individuální praxe - metodika a cvičebnice. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0854-6.

Musilová, L.; Musil, J. Asistentská praxe. Olomouc: OU, 2001. ISBN 80-244-0297-1.

Švec, V.; Filová, H.; Šimoník, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-1365-6.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (10.09.2021)

Pro udělení zápočtu je nutná účast na setkáních a zpracování písemných reflexí z náslechů (portfolia). 

Student má na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (04.09.2021)

Student vykoná praxi v rozsahu jednoho semestru (celkem 60 hodin činností za semestr):

2 hodiny úvodního semináře

4 hodiny závěrečného reflektivního semináře

18 - 20 hodin hospitační a reflektivní činnosti ve škole

34 - 36 hodin samostatné práce a plnění úkolů (vyplňování pozorovacích archů a tvorba portfolia, které bude prezentováno na závěrečném reflektivním semináři), včetně samostudia

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK