Tělesná výchova a sport jako subsystémy TK, základní pojmy kinantropologie. Tělesné a psychické předpoklady dětí k pohybovým činnostem. Zásobník činností a her vhodných pro mimoškolní aktivity dětí podporujících zdraví.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Physical education and sport as subsystems of BP, basic terms of kinanthropology. Physical and mental prerequisites of children to physical activities. Stack of activities and games suitable for extracurricular activities of children supporting health.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ivan Přibyl (25.09.2017)
Uvést studenty do problematiky tělesné výchovy a sportu jako základních subsystémů tělesné kultury, seznámit je s nejdůležitějšími pojmy oboru a se základními typy pohybových aktivit podporujících zdraví.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (09.02.2021)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Mazal,F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Mužík,V., Krejčí,M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1997. Neuman,J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998. Neuman,J. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000. Neuman,J. a kol. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Mazal,F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Mužík,V., Krejčí,M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1997. Neuman,J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998. Neuman,J. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000. Neuman,J. a kol. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Vymezení TV a sportu v rámci tělesné kultury. Systém pojmů oboru (tělesná cvičení, tělesná zdatnost a výkonnost, pohybová schopnost a pohybová dovednost, motorické učení atd.) Pohyb a zdraví. Věkové zvláštnosti dětí ve vztahu k pohybu. Základní teoretické i praktické informace o různých pohybových aktivitách, jako jsou např. orientační běh, lanová centra, lezení na umělých lezeckých stěnách, cykloturistika, vodní turistika a další. Zásobník pohybových činnosti a her podporujících zdraví a tělesnou zdatnost - aerobní a svalovou pro vychovatelství na ZŠ.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Definition of physical education and sport within the physical culture. System of terms (physical exercises, physical fitness and performance, motor ability and motor skills, motor learning etc.) Movement and health. Age peculiarities of children in relation to movement. Basic theoretical and practical information about various physical activities such as orienteering, rope centers, climbing on artificial climbing walls, cycling, water tourism and others. Tray of physical activities and games supporting health and fitness - aerobic and muscular for education at primary school.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Docházka a aktivní účast v hodinách.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)