Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Praxe bude zaměřena na reflektování vlastní pedagogické činnosti ve známém prostředí, současně umožní seznámení s odlišnými pracovišti a jejich specifiky. Úkolem pedagogické praxe je např. ověření modifikace vhodných metod v různých fázích denních činností dětí různého věku. Součástí bude také seznámení s řízením pracoviště a zpracováváním povinné dokumentace a agendy pro tato zařízení.
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Practice will be focused on reflecting own pedagogical activity in a familiar environment, at the same time it will enable to acquaint with different workplaces and their specifics. The task of pedagogical practice is, for example, to verify the modification of suitable methods in various phases of daily activities of children of different ages. It will also include familiarization with workplace management and processing of mandatory documentation and agenda for these facilities.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Studenti se seznámí s pedagogickou prací v různých typech škol a školských zařízeních. Na zpracovaných úkolech zadaných v pedagogickém deníku prokáží schopnost aplikovat získané teoretické vědomosti v praktické činnosti.
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Students will learn about pedagogical work in different types of schools and school facilities. They will demonstrate the ability to apply the theoretical knowledge in practical work on the tasks assigned in the pedagogical diary.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Legislativa a oficiální dokumenty pro práci s dětmi v době mimo vyučování v jednotlivých typech a zařízeních. ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1. Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Legislativa a oficiální dokumenty pro práci s dětmi v době mimo vyučování v jednotlivých typech a zařízeních. ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1. Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.
Metody výuky -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (28.09.2020)
Studenti budou o organizaci distanční formy výuky i o zadání úkolů informováni dopisem.
Další komunikace se studenty bude probíhat prostřednictvím e-mailů a skype.
Zpětnou vazbu budou získávat prostřednictvím MOODLE.
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (28.09.2020)
Students will be informed about the organization of distance learning and the assignment of tasks in portfolios by letter.
Further communication with students will take place via e-mail and Skype.
They will get feedback through MOODLE.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
- reflektování vlastní pedagogické činnosti ve známém prostředí; - seznámení s odlišnými pracovišti a jejich specifiky; - seznámení s pedagogickou prací se žáky typů škol a školských zařízení; - zpracovávání povinné dokumentace a agendy.
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
reflecting their own pedagogical activities in a familiar environment;
- familiarization with different workplaces and their specifics;
- introduction of pedagogical work with pupils of types of schools and school facilities;
- processing of compulsory documentation and agenda.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (28.09.2020)
Podklady pro hodnocení praxe - zpracovaný pedagogický deník -
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (28.09.2020)