|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.02.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.02.2018)
Primárním cílem předmětu je zvýšení sociální kompetence budoucích pedagogických pracovníků, získání vědomostí a dovedností, které mohou absolventi uplatnit v praxi v oblasti preventivního působení |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.02.2018)
1.BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualizované a doplněné vydání. Praha : Triton, 2011. 2.BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi. Praha : Triton, 2011. 3.BENDL, S. Nárys sociální pedagogiky. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 4.BENDL, S. a kol. Vychovatelství. Učebnice teoretických základů oboru. Praha : Grada, 2015. 5.HOPF,A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha : PedF UK, 2001. 6.HRONCOVÁ, J.; EMMEROVÁ, I.; KRAUS, B. a kol. K dejinám sociálnej pedagogiky v Európe. Ústí nad Labem : PedF UJEP, 2008. 7.JŮVA, Vladimír sen. & jun. Stručné dějiny pedagogiky. 6. vyd. Brno: Paido, 2007. 8.KLAPILOVÁ,S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1996. 9.KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál, 2008. 10.PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika. Praha : Grada, 2012. 11.PRŮCHA,J. Multikulturní výchova. Praha : ISV, 2001. 12.ŠPIČÁK,J. Prostředí z pohledu sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1993. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (23.02.2019)
• prostudovaná doporučená odborná literatura, |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.02.2018)
- historický vývoj sociální pedagogiky, - významné osobnosti sociální pedagogiky, - vztah sociální pedagogiky k jiným disciplinám, - cíl, předmět, definice, pracovní pole sociální pedagogiky, - funkce a úkoly sociální pedagogiky, - pojetí sociální pedagogiky, - prostředí a výchova, - sociální výchova, - školní kázeň. |