PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k bakalářské práci II - OKBS3S132A
Anglický název: Bachelor Thesis Seminar II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Vyučující: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Prerekvizity : OKBS3S131A
Je prerekvizitou pro: OKBS3S133A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
Cílem předmětu je rozvíjet dovednosti studentů potřebné ke zpracování bakalářské práce. Poskytuje studentům možnost aplikovat znalosti o základních požadavcích za tvorbu bakalářské práce (cíle, struktura, formální, obsahové a metodologické vymezení). Studenti pracují na vlastním zvoleném tématu, seznamují se s řešeným problémem. Pracují s odbornou literaturou, připravují literární rešerši k vybranému tématu. V úzké spolupráci s vedoucím bakalářské práce formulují výzkumné otázky pro praktickou část, diskutují o vhodném výzkumném vzorku ve vztahu k tématu a cíli práce, orientují se v adekvátních metodách empirické části práce. Formou skupinové práce reflektují dílčí výsledky své výzkumné práce.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2022)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:   16 hodin         

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         seminární práce 20 hodin

·         plnění průběžných úkolů 14 hodin

Příprava na zápočet: 20 hodin celkem

Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. V případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9

HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Obsahové zaměření:

Práce studenta je vedena ve sledu postupných kroků: 

1.      Základy práce s tématem - vstupní rešerše;

2.      Operacionalizace klíčových pojmů a definic;

3.      Příprava teoretických východisek zkoumaného problému;

4.      Konzultace výzkumného postupu, plán metodologický;

5.      Validita výzkumných nástrojů  a reliabilita testů (dotazníků);

6.      Technika pozorování/ vedení rozhovorů.

7.      Způsoby analýzy dat.

8.      Interpretace výzkumu v práci;

9.      Diskuze výzkumných výsledků;

10.    Souhrny a závěry

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)

Student pracuje s využitím elektronické podpory v Moodle, požadavkem k zápočtu je splnění všech zde zadaných úkolů do daného terminu. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK