PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Specifické poruchy učení a chování - OKBO3P033A
Anglický název: Specific learning difficulties and behaviour disorders
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:8/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Prerekvizity : OKBO3P012A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)
Předmět definuje specifické poruchy učení a chování, poskytuje základní psychosociální a pedagogickou charakteristiku jedinců se specifickými poruchami učení a chování, seznamuje se strategiemi a přístupy v jejich inkluzivní edukaci.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)

Předmět má za úkol seznámit posluchače s problematikou specifických poruch učení a chování, se současnými trendy ve výchově a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (11.09.2023)

Očekávaná zátěž studenta 2 kredity x 25 = 50 hod., z toho účast na výuce 8 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 42 hod.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)

KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ, Z. (2018). Specifické poruchy učení. Dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Praha: Edika.

LECHTA, V. (ed.). (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál.

MICHALOVÁ, Z. (2016). Specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: TOBI (Tobiáš).

PTÁČEK, R., PTÁČKOVÁ, H. (2018). ADHD – variabilita v dětství a dospělosti. Praha: Karolinum.

ZELINKOVÁ, O. (2015). Poruchy učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha: Portál.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)

test (min. 70%)

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (13.09.2022)

Obsahové vymezení:

1. Vymezení základní problematiky.

2. Definice a projevy specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie).

3. Definice a projevy ADHD.

4. Etiologie specifických poruch učení a chování.

5. Organizace výchovně-vzdělávacího procesu. Podpůrná opatření.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (21.01.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8918

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK