PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Technologická podpora výuky - OKBO3I026A
Anglický název: Technological Support of the Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:14/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 14 [hodiny]
Počet míst: 20 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
Vyučující: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
Prerekvizity : OKBO3I017A
Anotace -
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (22.02.2024)
Posláním studijního předmětu Technologická podpora výuky je seznámit studentky a studenty se základními způsoby využití informačních technologií ve vyučování a učení z různých hledisek s cílem přispět k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu informačních a komunikačních technologií a připravit studenty na efektivní využití technologií pro podporu výuky a učení. Cílem předmětu je získání teoretických vědomostí a praktických kompetencí pro práci s informačními zdroji ve výuce a při učení a jejich evaluace, informace o vybraných prvcích formativní výuky a hodnocení; na uvedené vědomosti a kompetence navazuje metodika aplikace informačních zdrojů a aplikačních programů – metodické využívání informací a zdrojů informací včetně jejich využití v oblasti přípravy výukových materiálů a podpory rozvoje informatického myšlení. Významným tématem jsou digitální kompetence a jejich získávání s ohledem na Strategii digitálního vzdělávání a aktuální Rámcový vzdělávací program po základní vzdělávání a tzv. novou informatiku. K dalším tématům patří seznámení se s právní problematikou používání informačních technologií ve školství. Součástí předmětu je také tvorba myšlenkových map a jejich aplikace při výuce.
Literatura
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (15.02.2024)

Odkazy na literaturu jsou uvedeny v kurzu moodle k tématům výuky.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (22.02.2024)

Didaktická technologie a informatika v aktuálním pojetí RVP, části informatiky, technologická podpora, možnosti edukace, informatické myšlení

Digitální kompetence učitele

Informační zdroje pro podporu výuky, informační pojetí výuky a práce učitele

Formativní výuka

Dgitální technologie

Strukturace informací, pojmové a myšlenkové mapy

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (22.02.2024)

Klasifikace je podle úrovně odevzdaných cvičení zadaných ve výuce.

Studijní opory
Poslední úprava: Ing. Jaroslav Novák, Ph.D. (15.02.2024)

Studijní opory jsou v kurzu moodle na adrese

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1976

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK