PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová didaktika - ICT ve výuce matematiky - OKBM3M041A
Anglický název: Mathematics education - ICT in the teaching of mathematics
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKBM4M041A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Mgr. David Janda, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: STEHLIKO (20.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními prostředky využitelnými ve výuce matematiky na základní a střední škole. Studenti je budou umět využívat pro vlastní učení se v matematice a seznámí se s principy jejich úspěšného použití ve výuce s žáky. Na dovednosti získané v předmětu bude navazováno v magisterském studiu v oborových didaktikách. SYLABUS: 1. Přehled prostředků ICT využitelných ve výuce matematiky 2. MS Excel a školská matematika 3. GeoGebra a školská matematika 4. Využití internetu ve výuce matematiky 5 Principy použití prostředků ICT ve výuce matematiky na základní a střední škole
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. David Janda, Ph.D. (29.01.2023)

Celková časová zátěž studenta

Přímá výuka

  • prezenční výuka 12 + 12 h celkem
  • kombinovaná výuka 10 h celkem

Příprava na výuku

Samostudium literatury na semestr 5 h

Práce se studijními materiály 25 h

Plnění předmětu

Příprava na zkoušku a zkouška 20 h

Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (11.09.2019)

JANČAŘÍK, A., HOŠPESOVÁ, A., DVOŘÁK, P. Využití programu MS Excel v práci učitele matematiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007.

JANČAŘÍK, A., DVOŘÁK, P., HOŠPESOVÁ, A. Využití Excelu k řešení prakticky orientovaných matematických úloh. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP : Studijní materiály k projektu. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. Dostupné z https://mdisk.pedf.cuni.cz:5003/sharing/2kVqP8D4I

www.geogebra.org

VANÍČEK, J. Změní počítače školskou matematiku? In Rosecký, J. (ed.) Počítač ve škole 2016 - sborník příspěvků. Nové Město na Moravě: GVM, 2016. Dostupné z http://www.pocitacveskole.cz/sbornik/2016.

HOŠPESOVÁ, A., KUŘINA, F., CACHOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, J., ROUBÍČEK, F., TICHÁ, M., VANÍČEK, J. Matematická gramotnost a vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2011, 180 stran.

VANÍČEK, J. Počítačové kognitivní technologie ve výuce geometrie. Praha: PedF UK, 2009, 212 s.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Janda, Ph.D. (29.01.2023)

Písemná zkouška s využitím počítače.

Studijní opory
Poslední úprava: STEHLIKO (18.09.2019)

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7634

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK