Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (06.09.2019)
V předmětu Oborová praxe je hlavní pozornost věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů odborného zaměření na IT a využití IT ve výuce ostatních vyučovacích předmětů a v práci záků na základních a středních školách.
V předmětu je zaměřena pozornost i na poznávání didaktických dovedností ve své specializaci, na možnosti poznávání a rozvoje různých stránek osobnosti žáků, seznamují se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení. Studenti mají pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky.
Hlavní témata zaměření předmětu:
exkurze do školských zařízení nebo výrobních zařízení souvisejících se zaměřením studenta;
náslechy u zkušených učitelů, rozvoj schopnosti pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele;
rozvíjet schopnost provádět pedagogicko-psychologickou didaktickou analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce;
rozbor hospitační činnosti, analýza pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, pedagogicko-psychologická a didaktická analýza;
vedení studentů k sebepojetí a sebereflexi ve vztahu k učitelské profesi.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (09.01.2020)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.Praha: Portál, 1997.