PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Environmentální výchova - OKBB3B053A
Anglický název: Environmental Education
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 14 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8191
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (27.05.2020)
Smysl a cíle EV. EVVO. Historicko-sociologické pozadí tzv. zeleného hnutí. Legislativa EVVO a VUR. Doporučené očekávané výstupy EV v PV. Cíle EV (a VUR). Síť Středisek environmentální výchovy a jejich nabídka pro učitelky MŠ. Environmentální výchova v zoologických zahradách a národních parcích. Informální vzdělávání. Metody, např. projekty, práce s přírodním materiálem, narativní metoda, lesní pedagogika, zoorehabilitace a zooasistence a další. Role prostředí v EVVO. Evaluace EV. Příklady dobré praxe.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (27.05.2020)

Průřezové téma: Environmentální výchova - Environmentální výchova: Doporučené očekávané výstupy environmentální výchovy – dostupné https://digifolio.rvp.cz/view/artefact.php?artefact=66241&view=4001&block=52835

 

Jančaříková, K. Ekologie čtená podruhé.

Učebnice Ekologická a environmentální výchova Frauz

 

Studijní opory
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (27.05.2020)

MOODLe: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8191

20 h přímé výuky, formou interaktivního semináře s využitím koutku živé přírody katedry biologie a environmentálních studií, obsahem nepřímé výuky bude samostudium studijních opor (viz doporučená literatura), návštěva koutku živé přírody v okolí bydliště studenta a zápis z této návštěvy (formou kazuistiky).

Studenti mohou sledovat informace o probraných tématech na http://cevv-uk-pedf.blog.cz (v levé liště je třeba vybrat okénku předmětu a ve článcích vybraný semestru a formu studia).

Koutky živé přírody ve výuce na ZŠ 3/LS 0/2 10H KZ 4 PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. 120 2

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK