PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praxe v přírodovědném vzdělávání s reflexí - OKBB3B043A
Anglický název: Practice in Science Education
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (27.05.2020)
Předmět je založen na přímém působení studenta ve školském nebo volnočasovém zařízení. Bude nabízena ve čtyřech variantách, ze kterých si každý student zvolí jednu podle svého zájmu: (1) asistentská praxe (student vykonává roli asistenta učitele biologie), (2) orientační praxe (student se účastní náslechů v hodinách biologie na různých stupních školy), (3) lektorská praxe (student se účastní náslechů při práci lektora, případně sám působí v roli lektora v zařízeních vzdělávajících dospělé) a (4) praxe ve volnočasových zařízeních (náslechy a praxe v oblasti vedení či asistování zájmových kroužků pro žáky). Obsah kurzu: 1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. praxe – každý student individuálně, 3. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 4. závěrečný reflektivní seminář.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (27.05.2020)

Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Paido

Hájek, B., Hofbauer, B., Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času. Portál

Knotová, D. (2011). Pedagogické dimenze volného času. Paido

Pasch, M., GARDNER, T. G., Sparks-Langerová, G., Starková, A. J., & Moodyová, C. D. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál

Šerák, M. (2009). Zájmové vzdělávání dospělých. Portál

Švec, V., Filová, H., & Šimoník, O. (2004). Praktikum didaktických dovedností. Masarykova univerzita v Brně

Uzlová, I. (2010). Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Portál

Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (27.05.2020)

Na tomto webovém odkazu naleznete studijní podporu vytvořenou v MOODLe prostředí: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7740

Klíč k zápisu je: PrPřVz

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK