PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Neformální přírodovědné vzdělávání I - OKBB3B042A
Anglický název: Informal Science Education
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (27.05.2020)
Kurz seznamuje studenty s neformálním přírodovědným vzděláváním zaměřeným na věkovou skupinu žáků 2. stupně ZŠ a SŠ. Zabývá se následujícími tématy: formy a metody výuky, výukové pomůcky včetně využití ICT, příprava učitele na výuku. Součástí kurzu budou besedy s lektory z institucí poskytujících neformální vzdělávání a exkurze do těchto institucí.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (27.05.2020)

Grecmanová, H., Urbánková, E. 2007. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Hanex. Olomouc. 178 s. ISBN: 80-857883-73-8.

Silbermann, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.

Smrtová, E. a kol. Za Naturou na túru – metodika terénní výuky. Praha: Apus, 2012.

Kotrba, T. – Lacina, L. Aktivizační metody ve výuce. Brno: Barrister and Principal, 2011.

Burešová, K. Učíme se v zahradě. Chaloupky o.p.s.

Hanuš, R. – Chytilová, L. Moderní formy výuky (zážitkové pedagogické učení). Praha: Grada, 2009.

Dobroruková, J. Přírodopis – 100 námětů pro tvořivou výuku. Praha: Scientia, 2008.

Stoklasa, J. Klíče a návody k praktickým činnostem v přírodopisu, biologii a ekologii pro ZŠ a SŠ. Praha: SPN, 2006.

Pavlasová, L., Hrouda, L., Teodoridis, V., Andreska, J., Říhová, D., Vančata, V., Novotný, P., Řezníček, J., Novotná, M. Přírodovědné exkurze ve školní praxi. Praha: UK, PedF, 2015. ISBN 978-80-7290-807-3.

Pražáková, M., & Pavlasová, L. (2017). Non-Formal Children and Youth Education Focused on Geoscience Content in the Czech Republic. Pedagogická orientace, 27(4), 599-619.

Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (27.05.2020)

MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8264

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK