|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (04.01.2019)
Cíl předmětu je orientován na postupné rozkrývání a analyzování tvorby školního vzdělávacího programu v MŠ |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (02.02.2018)
Literatura: Povinná: RVP PV, http://www.msmt.cz/file/39792/ Koťátková, S.: Dítě a mateřská škola, Praha: Grada Publishing, 2016. Havlínová, M., Vencálková, E. a kol.: Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole, Praha: Portál, 2000. Fojtíková Zuzana: Analýza podmínek školy http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/341/ANALYZA-PODMINEK-SKOLY.html/. Manuál pro tvorbu ŠVP pro PV
Další doporučená: Průcha, J.,Walterová, E., Mareš, J.: Pedagogický slovník, Praha: Portál, 2003. Walterová, E.: Kurikulum, proměny a trendy v mezinárodní perspektivě, Brno:Masarykova univerzita, 1994. Dvořák, D.: Od osnov ke standardům, Proměny kurikulární teorie a praxe, Praha: UK Praha – Pedagogická fakulta, 2012. Pasch, M., Gardner, T.G. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem, Praha: Portál, 1998. Belz, H., Siegrist, M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry, Praha: Portál, 2001. Začít spolu – Mezinárodní program předškolní výchovy. Praha: Open Society Fund, 1995. Janík T., Maňák J., Knecht P., Němec J.: Proměny kurikula současné české školy: vize a realita http://www.orbisscholae.cz/archiv/2010/2010_3_01.pdf . Zuzana Bečvářová: Analýza SWOT a její praktické využití při tvorbě školního vzdělávacího programu, http://clanky.rvp.cz/clanek/k/p/564/ANALYZA-SWOT-A-JEJI-PRAKTICKE-VYUZITI-PRI-ZPRACOVANI-SKOLNIHO-VZDELAVACIHO-PROGRAMU-SVP.html/ . |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (14.05.2019)
Obsah předmětu: - vymezení pojmu kurikulum |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (02.02.2018)
Hodnocení pro klasifikovaný zápočet: – aktivní účast, která prokáže pochopení termínů, jejich aplikaci – tvorba programu integrovaného celku v rozsahu několika dnů – reflexe ŠVP konkrétní MŠ reflexi ŠVP prezentovat ve skupině, v případě nedostatku času zaslat elektronicky v písemné podobě v zápočtovém týdnu (nebo nejpozději o týden později) |