PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reflexivní praxe v HV v MŠ I - OKB7308246
Anglický název: Musical Continuous Practice I
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 3 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Obsahové zaměření reflexivní praxe: - studenti uskuteční dvě hospitace u svých kolegů, kteří rovněž vyučují hudební výchovu, - při své praxi budou aktivně hrát na klavír umělé a lidové písně pro předškolní děti a rovněž na sopránovou zobcovou flétnu, nacvičí umělou a lidovou píseň - zahrají dětem několik přednesových skladeb pro děti, které před tím budou motivovat (uplatní naučené skladby, hru na flétnu a lidové a umělé písně v transpozici a ve stylizaci doprovodů) - studenti se v rámci praxe zúčastní alespoň jednoho koncertu nebo vybraného hudebně metodického semináře.
Cíl předmětu
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)

Reflexní praxe v Hv v MŠ  obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům poskytnou didaktické rozbory navštívených hodin a také jim vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy

Literatura
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)

SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985, s.311.

PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj.  Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9.

VÁŇOVÁ, H. Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120.

KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí  předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN  80-7066-488-6.

KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3

VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79  ISBN  80-7290-155-9.

HERDEN, J.Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X.

HERDEN, J:. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.

HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3.

TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.

Praha : Národní informační a poradenské středisko pro kulturu  2004. ISBN 80-7068-186-1.

TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X.

JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1.

HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a

mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta Praha. ISSN 1210-3683.

MÚZY V ŠKOLE  Časopis pro hudební výchovu .FHV  UMB, Banská Bystrica

ISSN1335- 1605.

 

Metody výuky
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

Kombinovaná forma studia nemá přímou výuku pedagogické praxe. Studenti mohou plnit úkoly praxe v rámci svého působení na školách. Je třeba, aby se domluvili s kolegou, u kterého by hospitovali  ve dvou hodinách hudební výchovu a zapsali si strukturu  těchto hodin a v závěru uskutečnili též vlastní hodnocení hodiny z pohledu hudební didaktiky, kterou navštěvovali na PedF UK v rámci svého kombinovaného studia. Rovněž pořídí krátké video ze své  hudebněvýchovné práce v místě působení.  Při výuce na PedF UK pak zkušenosti budou sdílet s ostatními.

Sylabus
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)

Dvě neslechové hodiny ve škole. Praktické ukázky a realizace výstupů studentů se zaměřením na hudební činnosti pěvecké, instrumentální a hudebně pohybové i poslechové.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK