Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
Předmět poskytuje základní orientaci v psychopatologii, zejména v problematice normalita versus abnormalita, sleduje faktory disharmonického vývoje, handicapu a patologického vývoje. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů v patopsychologii.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.03.2010)
The subject provides the basic aspects of psychopathology, especially highlighting the issue of normality vs. abnormality. It follows the factors of disharmonious development, disability and pathological development. The concept of this subject is based on the definition of the basic concepts of psychopathology. It illustrates the development aspects in particular age groups, and the factors of psychopathological development. The educational problems are diagnosed - problematic students, the possibilities of pedagogical influences.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
Cílem předmětu je poskytnout základní orientaci v psychopatologii, zejména v problematice normalita versus abnormalita, sleduje faktory disharmonického vývoje, handicapu a patologického vývoje. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů v patopsychologi
Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
The purpose of this subject is to acquire knowledge of psychology of health. The subject includes the definition of the branch, it provides an outline of various theories of health and presents a deeper and wider view on psychological factors playing an important role in health and illness of an individual.
Literatura
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
KOHOUTEK, R. Úvod do psychologie : normalita a abnormalita psychiky osobnosti. Brno : Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3795-4
MLČÁK, Z. Základy psychopatologie. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2003. ISBN 80-7042-263-7.
SVOBODA, M.; ČEŠKOVÁ, E.; KUČEROVÁ, H. Psychopatologie a psychiatrie. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-154-9
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. rozš. a přepr. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (04.01.2018)
Požadavky pro získání zápočtu: odevzdání seminární práce dle sdělených požadavků (v případě neúspěchu je možné postup opakovat pouze 1x) .
Sylabus -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
1. Vývojové aspekty v jednotlivých kategoriích.
2. Faktory působící při psychopatologickém vývoji.
3. Diagnostika problémů výchovných a výukových - problémový žák, možnosti působení pedagoga.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
1. Clinically significant mental conditions, identification and aetiology (descriptive and causal explanation).