Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin. Studenti si budou moci na modelových příkladech prakticky vyzkoušet vlastní komunikativní schopnosti a dovednosti, pochopení vlastního statutu, pozice včetně revize a reflexe vlastní osobnosti.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.03.2010)
The aim of the social psychological training is to lead students to improve self-recognizing through deeper insight into ones role in developing interpersonal relationships within a group. Students can apply their communication skills on examples, try to understand ones own statute, position including revision and reflection of ones own personality. Typical solutions are trained and new optimal background is searched to handle conflict situations.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin.
Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
The aim of the social and psychological training is to lead students to improve self-recognizing through deeper insight into ones role in developing interpersonal relationships within a group
Literatura
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
BIERACH, A. Za maskou je člověk. Jak prohlédnout přetvářku. Praha: Alternativa, 1997. ISBN 80-85993-27-9.
JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
PINDEŠOVÁ, E. Umění komunikace - znak profesionální kompetence: sociálně psychologický výcvik - manuál k metodice výcviku. Brno: 2002. ISBN 80-86568-14-8.
VALENTA,J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.02.2016)
Požadavky pro získání zápočtu:
1) minimální účast na dvou ze tří setkání,
2) aktivní účast,
3) prezentace na hodině nebo seminární práce.
Sylabus -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
1. Charakteristická řešení a hledání optimálních východisek v konfliktních situacích.
2. Body-image, tělesné sebepojetí
3. Komunikační dovednosti, zdravá komunikace, umění dohody, (sebe) manipulace, dysfunkční komunikace včetně
stigmatizace.
4. Jazyk a skutečnost.
5. Modelové ukázky a nácvik zvládání zátěžových situací v pomáhajících profesích.
6. Asertivní dovednosti.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
1. Typical solutions and searching optimal background in conflict situations.
2. Body-image, body self-concept.
3. Communications skills, sound communication, the art of agreement, (self) manipulation, dysfunctional communication including stigmatization.
4. Language and reality.
5. Model examples and training of stressful situations management in supporting professions.