PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika VV II – S - OKB01V1F8B
Anglický název: Didactics of Art Education II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 9 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Záměnnost : OPB01V1F8B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)
Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na řady a projekty. Diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné výchovy v mateřské škole. Studenti si osvojují dovednost s ohledem na specifika předškolního věku plánovat tematické a metodické celky, zdůvodňovat jejich přínos a vysvětlovat jejich logiku. Součástí kurzu je nastínění souvislosti praxe a výzkumu ve Výtvarné výchově.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)

HAANSTRA, F., DAMEN, M., HOORN, M.: Interestingness and Pleasingness of Drawings from Different Age and Expertise Groups. In: Empirical Studies of the Arts July 2013 vol. 31 no. 2, pp 173-194

CASEOVÁ, C. – DALLENOVÁ, T.: Arteterapie s dětmi, Praha, Portál, 1995.

FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání. H+H 2008, ISBN 978-80-7319-076-7

PRINGLE, E.: The Artist-Led Pedagogic Process in the Contemporary Art Gallery: Developing a Meaning Making Framework. The International Journal of Art and Design Education. 2009, 28,  n. 2, pp. 174-182. ISSN 1476-8070 (Online)

SLAVÍKOVÁ, V. ; SLAVÍK, J. ; HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné čarování. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001

UŽDIL, J.: Výtvarný projev a výchova. Praha: SPN 1976.

JANÍK, T. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In: Maňák, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)

Plánování ve výtvarné výchově. Nástroje plánování, hlavní didaktické kategorie ve výtvarné výchově. Interdisciplinarita. Metody výzkumu a reflexe ve výtvarné výchově.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.02.2020)

Obhajoba zadané seminární práce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK