|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Čech (03.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Čech (03.10.2019)
Cíl : motivovat studenty ke zvýšenému zájmu o obor, položit základy k vytvoření poučeného náhledu na obecné nadčasové problémy teorie umění a estetiky, dalšího rozvoje oborového myšlena , postupného budování funkčního slovníku učitele výtvarné výchovy se zvláštním zřetelem na schopnost vyjádření výtvarného zážitku. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Čech (03.10.2019)
BLÁHA,J.; SLAVÍK,J.: Souřadnice výtvarného umění.1.vyd. Jinočany: H and H, 1992.67 s. ISBN nemá BLÁHA,J.: Estetická výchova pro střední školy, 2. díl - Umění jako obraz doby. 1.vyd.Praha : Scientia Medica, 2001. 80 s. ISBN 80-85526-71-9. KULKA,J.: Psychologie umění. 1.vyd .Praha: SPN, 1990. 435 s. ISBN 80-04-23694-4. KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst, 2000. 1. vydání. 292 s. ISBN 80-7215-128-2. ŠAMŠULA,P.: Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. 1.vydání. Praha : Práce 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7. TŘEŠTÍK,M.: Umění vnímat umění. Guerilla writing about art. 1. vydání. Praha: Gasset, 2011. 228 s. ISBN:978-80-87079-15-7. WELTONOVÁ,J.: Jak vnímat obrazy. Bratislava: Perfekt, 1995. 1. vydání. 64 s. ISBN 80-85261-81-2. ZUSKA,V. Estetika (úvod do současnosti tradiční disciplíny). 1.vydání. Praha: Triton, 2001. 131 s. ISBN 80-7254- 194-3. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Čech (16.09.2020)
Zápočet Plnění je realizováno prostřednictvím vypracování písemné práce v minimálním rozsahu 3 normostran na vybrané téma z poskytnutého seznamu. Je vyžadován poznámkový aparát, uvedení citací a použité literatury.
V případě omezení či zrušení prezenční výuky na KVV bude výuka probíhat distanční formou prostřednictvím aplikace MS Teams (viz https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ ) Podmínky plnění předmětu zůstanou stejné jako je zmíněno výše.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Čech (03.10.2019)
Obsah - klíčová slova: Umělec, umělecké dílo, umění jako výraz, komunikace, forma, jazyk výtvarného sdělení, historie a historiografie umění, interpretace uměleckého díla, reflexe, edukace, předškolní vzdělávání |