PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pohybové dovednosti dětí III – S - OKB01T185B
Anglický název: Motor skills of Children III for specialization of P.E.
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Záměnnost : OPB01T185B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (29.01.2019)
Plavání: Zásady bezpečnosti při výuce plavání. Záchrana tonoucích. Gymnastika: Zvládnutí postupů a metod nácviku gymnastických dovedností. Seznámení s přiměřenými formami gymnastických cvičení vzhledem k věku.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (24.10.2019)

Plavání: Cílem je osvojení dovedností a schopností pro záchranu tonoucích.

Gymnastika: Teoretické a praktické osvojení základů didaktiky gymnastických dovedností a jejich nácvik.

Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (15.02.2021)

Plavání : V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Předmět, který máme 19.2. bude odučen distanční formou na platformě MS Teams skrz tento odkaz: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a9771b37baf6e44a58479a0cb8439344f%40thread.tacv2/1612357577175?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%226e6b82fe-b6f2-4e6b-be1b-7183ad5fd85f%22%7d .

Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (24.10.2019)

Plavání:
Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada, 2002.
Hofer, Z. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2000.
Hoch, M. Teorie a didaktika plavání. Praha: SPN. 1983.
Miler, T. Záchranář. Bezpečnost a záchrana u vody. Praha: UK, 1997.
Kaufman, J. a kol. Záchranář. První pomoc. Praha: UK, 2000.
Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum.
Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.


Gymnastika:
Hájková, J. Kapitoly z gymnastiky. Praha: Karolinum, 2008.
Dvořáková, H. Tělesná výchova pro mateřské školy. Praha: Naše vojsko, 1989.
Mazal, F., Chlopková, V. Pohybové pohádky. Olomouc: Hanex, 1993.
Pechová, M. Cvičíme s velkými míči. Praha: Portál, 2000.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (24.10.2019)

Plavání: 
Bezpečnost při výuce plavání. Plavecká průprava pro záchranu tonoucích, pády a skoky do vody, potápění a lovení předmětů, plavání ve ztížených podmínkách - např. šaty. Formy dopomoci unavenému plavci, záchrana tonoucích, osobní zásah, záchranné pomůcky, akce záchrany - praktický test. Resuscitace a první pomoc.
Gymnastika:
Zvládnutí postupů a metod nácviku gymnastických dovedností. Seznámení s přiměřenými formami gymnastických cvičení vzhledem k věku (cvičení prostná, akrobatická, využití náčiní a nářadí, nácvik dopomoci, hudebně pohybová výchova, stavba gymnastické jednotky, netradiční obsah).

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)

Plavání: 

- 85% aktivní účast na výuce

- předvést akci záchrany tonoucího,

- tažení "figuríny" na vzdálenost 25m,

- lovení předmětů ze dna v hloubce 4,2m

- skok z 3m prkna

- 200m plavání v oděvu

Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu

Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.

 

 

Gymnastika: teoretický test, praktický výstup, aktivní účast na všech hodinách.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK