PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teoretické základy TV II – S - OKB01T178B
Anglický název: Theoretical Basics of Physical Education II for specialization of P.E.
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12207#section-4
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Mgr. Lenka Vojtíková, Ph.D.
PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Záměnnost : OPB01T178B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.05.2021)
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Fyziologie tělesné zátěže. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Dílčím cílem je také seznámení se základními informacemi z antropomotoriky tzn. ontogenezí pohybových schopností a dovedností včetně jejich diagnostiky a dále též zohlednění vybraných didaktických aspektů v rámci předškolního vzdělávání.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)

Cílem předmětu je prohloubit a rozšířit znalosti anatomie dítěte, seznámení se základy fyziologie tělesné zátěže, specifiky tréninku dětí, zdravotními benefity tělesné aktivity a prevencí chorob souvisejících s hypokinezí.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (05.03.2021)

V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.

 

Na základě vzájemné domluvy a potřeb studentů je druhý blok výuky realizován v termínu 5.3. 17 – 20h.

Kód: c79saxt

 

Link:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab79d2b36b70f4bf6bbcecd7ed2c61a7e%40thread.tacv2/conversations?groupId=c9f8a058-1bd6-48f3-97d4-781c2f6748c3&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)

Hájek, J. Antropomotorika. Praha: UK PedF, 2012.
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: UP, 2000.
Hogenová, A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.05.2021)

Rozšíření znalostí z anatomie a fyziologie pro potřeby správného vedení tělesné výchovy a tréninku dětí. Získání základních znalostí o kontrole zátěže a testování. Dílčím cílem je také seznámení se základními informacemi z antropomotoriky tzn. ontogenezí pohybových schopností a dovedností včetně jejich diagnostiky a dále též zohlednění vybraných didaktických aspektů v rámci předškolního vzdělávání.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (02.02.2020)

Vypracování zadaných pracovních listů z fyziologie zátěže, prezentace na zadané téma, vědomostní test.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK