Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (23.09.2019)
Předmět je určen pro studenty specializací Tv, Vv a Hv.
Předmět navazuje na kurzy Dramatická výchova I a II. Je koncipován tak, aby studenti měli možnost rozšířit si povědomí o postupech a metodách dramatické výchovy v praxi. Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi mateřských škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu mateřské školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených mateřských škol a dále také možností vyzkoušet si naplánovat lekci dramatické výchovy vhodnou pro děti předškolního věku.
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (29.10.2019)
The course is designed for students of the specializations Tv, Vv and Hv. The course is a follow-up to the drama courses I and II. It is designed so that students have the opportunity to increase awareness of the practices and methods of drama in practice. Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to get acquainted with the possibilities and forms of drama education in kindergarten practice, to monitor and reflect the possibilities of inclusion of drama education in the kindergarten program and curriculum, the impact of drama education on the teacher concept of teaching and pupils' learning process and results. These goals are achieved primarily by listening to the lessons with subsequent reflections and discussions with teachers from the visited kindergartens, and also by trying to plan a drama lesson suitable for preschool children.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (23.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi mateřských škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu mateřské školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků.
Deskriptory
Poslední úprava: MgA. Alžběta Ferklová (11.09.2021)
Vyčíslení studijní zátěže:
Přímá výuka: 8 hodin
Samostudium/četba odborné literatury: 60 hodin
Příprava, realizace a reflexe lekce dramatické výchovy: 32 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (23.09.2019)
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, ISBN 80-7068-070-9. SVOBODOVÁ, E; ŠVEJDOVÁ, H. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8. MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
Metody výuky
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (23.09.2019)
Praxe, seminář, samostatná práce studentů
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (23.09.2019)
absolvování kurzů Dramatická výchova I a II 100% účast studentů na násleších, aktivní účast při diskusích a následných reflexích realizovaných náslechů naplánovat lekci dramatické výchovy vhodnou pro děti předškolního věku.