PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praxe dramatické výchovy I - S - OKB01N148B
Anglický název: The Basic of Acting Expressing
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OK0615244
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
doc. Mgr. Radek Marušák
Prerekvizity : OKB01N141B
Záměnnost : OKB7315152, OPB01N148B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh LS   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (04.10.2018)
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol. Osnova předmětu: 1/ Úvod do dané problematiky, náslech v předškolním zařízení. 2/ Náslech v ZŠ, kde je předmět DV jako samostatný předmětu. 3/ Náslech v ZŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů. 4/ Rozborová setkání s odborníky z praxe.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (04.01.2019)

Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (04.10.2018)

BLÁHOVÁ K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, ISBN 80-7068-070-9.

MARUŠÁK R; KRÁLOVÁ O; RODRIGÉZOVÁ V, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4,

MORGANOVÁ N.; SAXTOVNOVÁ J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003,

MACHKOVÁ E.; Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (29.01.2019)

Podmínky  pro získání zápočtu:

 

100% účast studentů na násleších, aktivní účast při diskusích a následných reflexích realizovaných náslechů, vypracování úvahy na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK