Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (24.09.2018)
Cílem disciplíny Hra na klavír III je prohlubovat klavírní dovednosti se zaměřením na pedagogickou praxi a připravit studenty na klasifikovaný zápočet ve formě přehrávky na konci 3. semestru. Program studia je diferencován podle úrovně studenta (A a B programy) takto: Student s programem A: I. Přednesové skladby z Klavírní školy pro začátečníky: 8 drobných přednesových skladeb pro děti v předškolním věku. II. Zpěv a hra vokálně průpravných cvičení a dovednost vytvořit rytmickou a melodickou zkratku písní pro rozezpívání v tóninách C dur, D dur, E dur, F dur, G, A, H dur. III. Hra a zpěv písní pro MŠ ze zpěvníku Malým zpěváčkům se stylizací doprovodů. IV. Hra a zpěv mollových písní. V. Hra a zpěv písní pro hudebně pohybovou výchovu. VI. Hra a zpěv písní z České Orffovy školy. Student s programem B: Program studia je od programu A odlišný ve čtyřech přednesových skladbách, které si studenti samostatně vyberou po konzultaci s vyučujícím. Větší zřetel je také kladen na výraz, dynamiku a kvalitu úhozu v interpretacích skladeb a písní. Studenti s programem C: Studenti nacvičí čtyři přednesové skladby s vyšší interpretační náročností než v programu B. Dalším vzdělávacím programem budou: - hra základní mollové kadence akordů T-S-D-T v tóninách a,c,d, moll, - doprovody jednotlivých stupňů harmonických mollových stupnic a,c d moll pomocí jednoho nebo dvou základních akordů z mollové harmonické kadence, - hra akordů mollové harmonické kadence ve stylizovaném doprovodu, - hra a zpěv vokálně průpravných cvičení v durových a mollových tóninách a,,c, d, moll, - hra a zpěv pěti písní ze zpěvníku pro mateřské školy Malým zpěváčkům.
Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (24.09.2018)
KODEJŠKA,.- POPOVIČ,M. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 1996. ISBN:80-7178-099-5.
KODEJŠKA,. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha: Hv, 2015.
Kodejška, M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty Učitelství pro MŠ. A program, B program. Praha: K Hv, 2015.
DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Súzvuk, 2004. ISBN:80-968600-3-8.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (24.09.2018)
Aktivní účast v on-line plnění studijních úkolů (nahrávky určených skladeb a písní pro děti v předškolním věku), které vyučující studentům zpětně vyhodnocuje.
Obsah přehrávky k získání klasifikovaného zápočtu:
a) Přednesová skladba ze 3. semestru dle vlastní volby. b) Přednesová skladba ze 3. semestru určená. c) Tři průpravná nebo přípravná cvičení v transpozicích se zpěvem. d) Jedna určená píseň ze zpěvníku Malým zpěváčkům. e) Jedna určená píseň pro pohybovou dramatizaci nebo taneček. f) Jedna určená lidová nebo umělá píseň z 1. dílu Orffovy školy (jen melodie).