PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce školy a rodiny - OK0615638
Anglický název: Cooperation of the school and family
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Pavla Dobiášová
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Pedagogika a psychologie pro učitele
Neslučitelnost : O01215555, O01315620
Prerekvizity : OK0615102
Záměnnost : O01215555, O01315620
Je záměnnost pro: OK0615617
Anotace -
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)
V kurzu studenti získají hlubší teoretické zázemí z oblasti vztahů školy a rodiny v českém i mezinárodním kontextu, vymění si zkušenosti, prodiskutují problémy.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)

Kurz si klade za cíl prohloubení teoretických znalostí a praktických zkušeností z dané oblasti; poslouží jako prostor pro vzájemné sdílení zkušeností, řešení problémů, diskusi.

Literatura -
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha:Grada, 2007.ISBN 978-80-247-1168-3.

HELUS, Z. Úvod do sociální psychologie. Praha: PedF UK, 2001. ISBN 80-7290-054-4.

KUCHAŘOVÁ, P. Rodina a škola - komunikace a spolupráce. Diplomová práce (ved. Stará). Praha: PedF UK, 2006

MOŽNÝ, I. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2006. ISBN 80-86429-58-X.

NOVOTNÁ, M. Rodina a škola. In KASÍKOVÁ, H., VALIŠOVÁ, A. A KOL. Pedagogické otázky současnosti. Praha: ISV, 1994, s. 73 - 81. ISBN 80-85866-05-6.

RABUŠICOVÁ M., ŠEĎOVÁ K., TRNKOVÁ K., ČÍHÁČEK V.: Škola a /versus/ rodina. Brno: MUNI, 2004. ISBN 80-210-3598-6.

REDDING, S. Parents and Learning. Geneva: IAE, 2000. (pozn.: dostupné v českém překladu)

SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha, Portál, 2001.ISBN 80-7178-559-8.

ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy - hledání dialogu. In KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (Eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál 2001, s. 57-93. ISBN 80-71 78-587-7.

Metody výuky -
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)

přednáška, diskuze, prác ve skupinách, čtení odborného textu

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)

případová studie

Sylabus -
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)

Kulturně-geograficko-historický kontext vztahů rodiny a školy

Postavení a participace rodičů ve vzdělávání u nás a v zahraničí

Mezinárodní a český legislativní rámec, práva rodičů

Sociální aspekty rodiny a jejich vliv na školní výkon dítěte

Komunikace školy a rodiny

Zapojování rodičů do života školy

Partnerství školy a rodiny - potřebujeme ho?

Rodina a škola v praxi

Škola a veřejnost

Vstupní požadavky -
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2011)

nejsou

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK