PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Primární pedagogika V - Nadaný žák na počátku školní docházky - OK0615622
Anglický název: Gifted Pupil at the Beginning of Education
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (26)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Pedagogika
Korekvizity : OK0615621, OK0615623
Neslučitelnost : O01315622
Záměnnost : O01315622
Je korekvizitou pro: OK0615623, OK0615621
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (17.12.2012)
Kurz interaktivní formou poskytuje základní vhled do problematiky vzdělávání nadaných žáků na 1st.ZŠ.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (31.01.2022)

-studující dokáže ve třídě rozpoznat projevy mimiřádného nadání žáků, předvídá možné problémy spojené s výchovou a vzděláváním nadaných žáků, zná postupy v procesu diagnostikování mimořádného nadání, orientuje se v legisltivě, dokáže posytnout podpůrná opatření 1.stupně, plánuje a reflektuje výuku s ohledem na potřeby nadaných žáků

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (31.01.2022)

Studijní zátěž:

přímá výuka: 8 hodin

plnění zápočtových úkolů: 22 hodin

samostudium: 70 hodin

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (27.01.2022)

Povinná:

https: https://zapojmevsechny.cz/kategorie/detail/nadane-dite

https://www.nadanedeti.cz/odborne-zdroje-clanky

https://www.pppuo.cz/soubory/pro_pedagogy/doporucujeme/PEDAGOGICKA_DIAGNOSTIKA_NADANI_Specifika_nadanych_zaku_dle_veku_a_predmetu.pdf

RVP ZV 2021-http://www.nuv.cz/file/4982/

legislativa- 2021-https://www.inkluzivniskola.cz/vyhlaska-272016-sb-o-vzdelavani-zaku-se-specialnimi-vzdelavacimi-potrebami-zaku-nadanych

Doporučená:

Havigerová, J. M. Pět pohledů na nadání,Grada, Praha 2012

Hříbková, L. Nadání a nadaní. Pedf UK, Praha 2005

Jurášková, J. Základy pedagogiky nadaných, Formát, Pezinok 2003

Laznibatová, J. Nadané dieťa, Iris, Bratislava 2001

Monks, F.J., Ypenburg I.H. Nadané dítě, Grada, Praha 2002

Pash M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha 1998-kapitola 7.1

Metody výuky
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (27.01.2022)

interaktivní přednáška, analýza případů, skupinová diskuse, analýza videonahrávek, demostrace didaktických materiálů, sebezážitková lekce

Sylabus
Poslední úprava: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2013)

• osobnost nadaného žáka, diagnostika

• organizační formy vzdělávání nadaných

• vzdělávání nadaných v zahraničí a u nás

• strategie akcelerace a obohacení výuky nadaných

• metody, formy práce a způsoby hodnocení vhodné pro nadané žáky

• individuální vzdělávací plán

• kazuistiky nadaných dětí

• rodina nadaných žáků

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (31.01.2022)

Zápočet je podmíněn :

1) aktivní účastní na obou blokových setkáních, jednu neúčast lze v odůvodněných případech nahradit náhradní prací v rozsahu zameškané výuky

2) splněním 2 úkolů v moodle prostředí v požadované kvalitě dle kritérii a ve stanovených termínech. Každý z úkolů umožňuje vložení 1 opravného řešení na základě ZV vyučující.

- sonda do názorů a zkušeností 3 učitelů v praxi nebo pedagogická kazuistika nadaného žáka

- příprava a reflexe diferencované výuky tematického celku ve třídě 1. stupně

3) test v prostředí moodle- výběr z možností

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (17.01.2022)
Moodle link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4891, klíč bude sdělen na 1.semináři
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK