PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k souvislé pedagogické praxi II - OK0615170
Anglický název: Seminar to final teaching practice II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Vysvětlení: Rok4
Staré označení: SSPR
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Pedagogika a psychologie pro učitele
Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : OK0603149
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (22.02.2021)
Studenti informují o svých zkušenostech z předmětu souvislá pedagogická praxe II a analyzují je. Doporučují řešení pedagogických problémů.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (22.02.2021)
Seminář má  význam pro ověření učitelské způsobilosti, utváření schopnosti reflexe vlastní učitelské činnosti.  Napomáhá získat sebevědomí, sebedůvěru, sebejistotu, ale i schopnost kriticky posuzovat výkon vlastní i ostatních.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.01.2022)

Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.01.2022)

Řízení třídy

Výuková komunikace

Výukové cíle

Výukové metody a strategie

Individualizace výuky

Oborové didaktiky

Propojení teorie a praxe v učitelském vzdělávání

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (14.02.2022)

• Student dále pracuje na svém profesním růstu s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi a  na základě tohoto dokumentu formuluje osobní úkol dalšího profesního rozvoje. •Student provede celkové zhodnocení své pedagogické  činnosti na základě kritérií v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi a stanoví si osobní úkol pro svůj další profesní rozvoj včetně návrhu aktivit, které povedou k rozvoji ve zvolené oblasti.     • Student předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi (formulář viz moodle). Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ, nejméně 30 hodin na 1. stupni ZŠ  sám odučí a  nejméně v 10 vyučovacích hodin hospituje v hodinách jiných učitelů. Pro chybějící na setkáních: student předkládá jednu vzorovou příprvu na hodinu a reflexi po jejím odučení A jeden záznamový arch z hospitace u jiného učitele.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (14.02.2022)

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12644

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK