PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
SPPG poradenství a diagnostika - OK0518128
Anglický název: Special Educational Counselling and Diagnostics
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKN01S147B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Korekvizity : OK0518129
Prerekvizity : OK0518126
Je korekvizitou pro: OK0518129
Je prerekvizitou pro: OK0518226
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)
Předmět seznamuje s následujícími tématy: Kvantitativní diagnostické metody a jejich vlastnosti. Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů. Specifika diagnostiky v raném věku; vývojové škály. Diagnostika motorických schopností. Diagnostika zrakového vnímání, sluchového vnímání, laterality, prostorové orientace. Diagnostika školní zralosti.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky

SVOBODA, M (ED.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha:

Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha:

Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.

BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3

do 6 let. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-251-1829-0.

BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Vyd. 1. Brno:

Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-251-2569-4.

SINDELAROVA, B. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě.

Vyd. 5. Překlad Věra Pokorná. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0405-3.

VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2012. ISBN

978-80-246-2153-1.

VÍTKOVÁ, M. (Ed.) Otázky speciálně pedagogického poradenství : Základy, teorie, praxe. Brno: Paido, 2003.

ISBN 80-86633-08-X.

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky

KLENKOVÁ, J. KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC

nakladatelství, 2003. ISBN 80-239-0082-X.

ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Dyscentrum, 2012.

978-80-904494-9-7.

FELCMANOVÁ. L. Test zrakového vnímání & Soubor pracovních listů pro rozvoj zrakového vnímání. 1. vyd.

Praha: DYS-centrum, 2013. ISBN 978-80-87581-02-5.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

Zkušební skupinová administrace diagnostického materiálu a vyhodnocení výsledků, příprava sady aktivit pro

rozvoj vybrané dílčí funkce podmiňující úspěšné osvojení školních dovedností.

Zpracování plánu pedagogické podpory na základě předložené kazuistiky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK