PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k pedagogické praxi - OK0515213
Anglický název: Seminar to the practice
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (38)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Prerekvizity : OK0515108
Ve slož. záměnnosti pro: OK0515216
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Uvedení do problematiky pedagogické praxe v mateřské škole: profese učitelky mateřské školy, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání. Obsahem semináře bude výměna zkušeností z oblasti pedagogické praxe, diskuze nad aktuálním problémy (školní vzdělávací program, evaluace, pedagogická diagnostika atd.).
Literatura
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha, VÚP 2004.

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0.

MERTIN,V, GILLERNOVÁ,I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha, Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X.

ZELINKOVÁ,O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha, Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X.

Metody výuky -
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)

Forma výuky - přednáška a seminář

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)

Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na tomto semináři.

Na seminář je potřeba připravit videozáznam vlastní pedagogické práce s dětmi předškolního věku v rozsahu max. 5 minut (vyberat konkrétní situaci, která bude prezentována na semináři - v učebně je k dispozici

dataprojektor).

Videozáznam a písemnou sebereflexi je třeba odevzdat na konci semináře. K

písemné sebereflexi je potřeba přiložit přílohu dle povahy videozáznamu (individuálně

vzdělávací program, třídní vzdělávací program, vzdělávací projekt atd).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK